„Sunt profesoară și mamă. Școala e a doua mea casă. Cred că sistemul nostru de învățământ e greu de reformat, dar încă nu mi-am pierdut speranța. Toți putem să ne implicăm pentru o Românie cu adevărat educată, nu doar pe hârtie și în discursurile politicienilor. Anul acesta (2024) alerg și fac fundraising pentru elevii mei, pentru cercul de lectură din fiecare lună, pentru cărțile pe care le citim și le discutăm împreună, pentru trupa de teatru a Colegiului Național Pedagogic „Andrei Șaguna” din Sibiu..”
Dacă vreți să mă susțineți, o puteți face accesând acest link: Fundraiser
Prof. dr. Adela Dinu
„Anul acesta (2023) mi-am propus să alerg un semimaraton și să strâng 1500 de RON din cei 15000 de care școala mea are nevoie pentru proiectul „Peda creativ”. O școală creativă este o școală preocupată de întregul potențial al elevilor & de starea lor de bine. Banii strânși vor fi folosiți pentru activități organizate în afara orelor: cercuri de lectură în mai multe limbi, ateliere de pictură și dezvoltare personală prin teatru, cursuri de public speaking, ateliere de autocunoaștere prin jocuri de societate ș.a.”
Prof. dr. Adela Dinu
”Peda creativ” e o continuare a proiectului „Peda citește”. În acest an, elevii și profesorii de la Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” aleargă pentru a transforma o instituție publică într-o școală creativă (Ken Robinson). Proiectul are mai multe componente: organizarea unor ateliere de dezvoltare personală prin teatru și de introducere în arta modernă; participarea elevilor alergători la un curs intensiv de public speaking; organizarea unei conferințe tip TED, a unor spectacole&expoziții cu lucrările elevilor. Un perete al școlii va fi pictat de către elevi sub îndrumarea unui profesor. Toate aceste activități vizează creșterea interesului elevilor pentru artă (teatru, pictură, literatură), pentru sport, pentru implicarea civică.
Cerc de lectură și scriere creativă
Coordonator: prof. dr. Adela Dinu
Colaboratori: prof. Mihaela Filip (director), Cristina Ivan (consilier școlar)
Participanți: elevi din clasele IX-XII ale CNPAS
„Civilizația este o cursă între educație și catastrofă” – H. G. Wells
Cercul de lectură și scriere creativă s-a redeschis odată cu primavara anului 2022. Întâlnirile vor avea loc în biblioteca școlii, în prima miercuri din fiecare lună. Participanții își propun să citească o carte în fiecare lună, să discute despre ea în cadrul întâlnirilor lunare, să-și creeze o pagină de Facebook, să scrie recenzii, să țină scurte discursuri pe teme de interes general, să meargă la teatru împreună și să participe la proiecte comunitare (primul pe listă: Maratonul Internațional din Sibiu). Obiectivele cercului de lectură: alfabetizarea civică a elevilor; consolidarea legăturii între elevi și profesori; creșterea interesului elevilor pentru lectură, dezbatere, discurs public; încurajarea spiritului de initiativă al membrilor grupului ș.a.
În cadrul proiectului „Peda citește”, elevii claselor a V-a au „inaugurat” frumoasa încăpere dedicată lecturii, împărtășind cu colegii aspecte definitorii ale cărților citite în luna octombrie. Criteriul selectării volumelor a fost, în special, asocierea cu textele studiate la clasă, în ceea ce privește tema comună sau valoarea morală regăsită în comportamentul personajului preferat. Micuții cititori au prezentat scenele preferate, au recomandat cărțile colegilor, au făcut asocieri cu alte texte studiate la clasă ori parcurse ca lectură suplimentară și au propus un final diferit acolo unde imaginația autorului nu a coincis cu propria viziune asupra subiectului. Elevii au fost foarte încântați că activitatea s-a desfășurat într-un cadru atât de plăcut, cald, colorat și entuziast, așteptând cu nerăbdare întâlnirea următoare.
prof. Daniela Cigher
Adela Dinu
Alerg pentru: Peda citește – Asociația Prietenii CNPAS Sibiu
Anul acesta (2022) alerg pentru viitorul liceului în care predau. „Peda citește” e mai mult decât un cerc de lectură: e o pledoarie pentru solidaritate, alfabetizare civică și pentru puterile transformatoare ale cărților. Pentru elevii mei îmi doresc să privească școala dintr-o altă perspectivă: ca loc privilegiat, în care potențialul fiecăruia să poată înflori fără piedici.
Mi-am propus să strâng minimum 2000 de RON din cei 12000 necesari amenajării unei săli neutilizate în prezent și achiziționării de cărți pentru lecturiada din următorul an școlar.